KREATIV

Magamról: szívesen alkotok, legyen szó bármiről: akár textilfestésről, varrásról, foltvarrásról, kavicsfestésről, lekvár főzésről, vagy környezettudatos csomagolásról. Szóba jöhet még külön programként egy kis festék, sütés-főzés, mézeskalács készítés, újdonságok kipróbálása, kirándulás, és persze ötletbörze. Ez itt egy kreatív blog, hobbijaim bemutatása, leírások, ötletek, tippek és persze képek :) Ha bármi megtetszik a blogon és szeretnél magadnak egyet belőle vagy írnál nekem akkor erre a címre tedd! laurendilla@gmail.com

Laurendilla

laurendilla_ekszer_logo.jpg

Témakörök

Címkefelhő

Látogatóim

Muffinok

2014.02.10. 13:13 :: Laurendilla

El is felejtettem megmutatni a muffinokat, amiket KicsiLau ovis ünneplésére vittünk. Az alap tésztát három ízben variáltam. Az első kókuszos-csoki darabkás, a második csokoládés (a tésztája) banánnal, és kekszes-meggyes változatban. Egy receptet használtam és 5-5-5 dkg-ot mindegyikből kicseréltem. Kókuszra, darált kekszre, kakaóporra és darált kekszre. A csoki darabkák, meggy, és banán karikák belülre és némelyiknek a tetejére is kerültek. Egy félkész állapotú kép, és egy végső fázis. Rózsaszín marcipánból szíveket formáztam, és mindegyikre 4 szám került olvasztott csokiból - esküszöm többet nem csinálom, annyiszor égettem meg a kezem a forró csokival - veszek majd dekortollat doktorötkertől. 

És a recept 12 darabhoz:

25 dkg liszt (+5 dkg ízesítés, pl. kókuszreszelék, darált keksz, stb.) 2 tojás, 10 dkg puha vaj, 5 dkg csokoládé, 2 dl kókusztej, vagy sima tej, 1 csomag sütőpor, 1 csipet só, 10 dkg barnacukor (én csak 6-ot tettem bele) és a közepébe valami finomság. Pl. raffello, gyümölcs darabka.

180 fokra előmelegítjük a sütőt. A formába tesszük a papír kapszlikat. A sütőport, sót, kókuszreszeléket elvegyítjük az átszitált liszttel. A tejben felolvasztjuk a csokoládét majd kihűtjük. Kézi mixerrel habosra keverjük a cukrot a vajjal. Egyesével hozzáadjuk a tojásokat és a csokoládés tejet. Egyenletesen a lisztes keverékbe forgatjuk. A tésztát a formákba rakjuk (de csak félig!) ilyenkor teszünk bele egy-egy finomságot (gyümölcs, édesség, mandula, stb.) és ráteszünk még egy kis tésztát. A tetejét is díszíthetjük, forró sütőben 20 perc alatt készre sütjük. Ne süljön túl, akkor kiszárad a sütemény "fullasztós" lesz.

DSC01424.JPGDSC01428.JPG

 

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro

A bejegyzés trackback címe:

https://laurendilla.blog.hu/api/trackback/id/tr255807636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása