KREATIV

Magamról: szívesen alkotok, legyen szó bármiről: akár textilfestésről, varrásról, foltvarrásról, kavicsfestésről, lekvár főzésről, vagy környezettudatos csomagolásról. Szóba jöhet még külön programként egy kis festék, sütés-főzés, mézeskalács készítés, újdonságok kipróbálása, kirándulás, és persze ötletbörze. Ez itt egy kreatív blog, hobbijaim bemutatása, leírások, ötletek, tippek és persze képek :) Ha bármi megtetszik a blogon és szeretnél magadnak egyet belőle vagy írnál nekem akkor erre a címre tedd! laurendilla@gmail.com

Laurendilla

laurendilla_ekszer_logo.jpg

Témakörök

Címkefelhő

Látogatóim

Kuglóf - avagy hogyan tüntessük el a maradékokat

2011.01.10. 14:36 :: Laurendilla

Azt mondják hogy kelt tésztákan jó vagyok. Hízelgő és a kuglófok, lángosok, fánkok tényleg olyan szép levegős tésztájúak, hogy szinte elrepülnek ha az ember ráfúj. DE egyáltalán nem tudok pl. piskótát sütni. Mindenkinek van gyengéje.

Szóval szétnéztem az újrahasznosítás (és a hűtő átpakolása) jegyében, és találtam egy fél kocka rámát, mazsolát és a hűtő alján feküdt egy fél tábla jobb napokat látott csokoládé is. (nyári hőség végezte ki, azért landolt a hűtőben). Gondoltam itt az ideje egy újévi csokis kuglófnak.

Sosem mérem a hozzávalókat, csak úgy érzésre. Most is, kb. 70-80 dkg lisztet néhány csomag vaníliás cukrot, megfeleztem a maradék rámát (tehát kb. 7-8dkg os darabok) egy marék cukor, felvágtam a csokit és leforráztam a mazsolát. Az élesztőt a szokásos módon egy kis cukorral és tejjel felfuttatjuk. A liszthez adjuk, plusz a marék cukor, az egyik adag vaj olvasztva és annyi langyos tejet hogy könnyű, lágy tésztát kapjunk.

Én sosem kelesztem kétszer (az meg mi??) Letakarva, meleg helyre teszem és amikor már szép nagyra nőtt akkor egy picit lisztezett deszkán szétnyomkodom a kezemmel. Erre jön a mazsola, a tört csoki, én némi kakaót is szórok rá és az vaj másik fele szintén olvasztva, szépen locsolgatva. Aztán a tésztát feltekerem, mint a rétest. Körbe fordítom a végeket és bele a kivajazott kuglóf formába. Tűpróbáig sütöm.

Jóétvágyat kívánok: íme

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro újrafelhasznált

A bejegyzés trackback címe:

https://laurendilla.blog.hu/api/trackback/id/tr282574168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása