Kicsit nehéz magyarosítani a "double exposure" - kifejezést, de talán leginkább az exponálást, egymásra fotózást használnám. Dupla kép vagy akár tripla, több áttetszőséget vagy formai beleolvadást egymásra fedő réteget alkalmaznak figyelem felkeltésként. Megoldásként szerintem zseniális mert az agy képes kiegészíteni a meg nem jelenített részleteket, sőt többlettartalommal ruházza fel a más "keretbe" formázott mondanivalót.
# Dupla exponálás
Nem kell nagy dolgokra gondolni, egy férfi/női/természet sziluettbe rejtett másik kép, szöveg, vagy éppen termék fotója helyezve. Izgalmas hatást kelt az egyszínű háttér is amiből szinte kiugrik az alak és az abban lévő újabb kép, vagy üzenet.
Jellemzőek a monokróm színek (fehér-fekete-szürke árnyalatok) vagy az ombre színátmenetes egyszerű de nagyszerű hátterek alkalmazása. A kevesebb több alapon, szegély nélküliség és keret nélküliség az uralkodó. Mivel képben kép effektet használnak a grafikusok már túl sok lenne ha még külön keret vagy feltűnő szín venné el a figyelmünket a középső mondanivalóról. Ebben az évben szerintem a magazinok hasábjain látjuk majd viszont leginkább ezt a képi megjelenítést - nagyon kommunikatív, sok információ és üzenet átadására (gondolkodtatásra is képes!!) alkalmas montázsok, reklámok jöhetnek ebben a formában. Képek: Pinterest