KREATIV

Magamról: szívesen alkotok, legyen szó bármiről: akár textilfestésről, varrásról, foltvarrásról, kavicsfestésről, lekvár főzésről, vagy környezettudatos csomagolásról. Szóba jöhet még külön programként egy kis festék, sütés-főzés, mézeskalács készítés, újdonságok kipróbálása, kirándulás, és persze ötletbörze. Ez itt egy kreatív blog, hobbijaim bemutatása, leírások, ötletek, tippek és persze képek :) Ha bármi megtetszik a blogon és szeretnél magadnak egyet belőle vagy írnál nekem akkor erre a címre tedd! laurendilla@gmail.com

Laurendilla

laurendilla_ekszer_logo.jpg

Témakörök

Címkefelhő

Látogatóim

A kovász és én

2019.05.30. 10:41 :: Laurendilla

Repüljünk vissza az időben egy kicsit.... egészen május 15-ig amikor is Fortuna istennő kegyeibe fogadott. Egy Facebok csoportban, nevezetesen a KovászLabor-ban, aminek Ormós Gabriella a létrehozója, motorja és nem mellesleg a Jenői pékség tulajdonosa, egy játékot hirdetett. Ennek egyik nyerteseként ellátogathattam a május 19-ei budapesti Gourmet Fesztiválra, ahol egy általa tartott kovász workshop részese lehettem.

Fantasztikus volt, mennyi tudást és tanácsot, apró trükköt és fogást adott át nekünk Gabi, a szinte pillanatok alatt elröppenő 2,5 óra alatt :D sőt, a workshop végén egy adagnyi kovásszal térhettünk haza. 

Eddig is sütöttem már kenyereket, több-kevesebb sikerrel - de valahogy a kovászolás mestersége nem volt az erősségem - mindig kovászt és élesztőt is használtam a kiszámíthatóság és a kelesztés időbeni lerövidítése miatt. Most viszont itt volt a remek alkalom, hogy igazán erős, jól működő (fickós - szokták mondani kovászos körökben) kovásszal süssek kenyeret.

Mondhatni elragadott a hév, az elmúlt 10 napban elhasználtam kb. 15 kg lisztet (Szabó Malom liszteket, BL80, BL112, TBL200) az ötödik kovászt nevelem - mivel az előzőek már elfogytak, és sokaknak adtam kóstolásra kenyeret. Egyenlőre kísérletező szinten vagyok, azt vettem észre, hogy a liszt és az időjárás sokat befolyásol a végeredményen.

Borús, párás - hűvös időben máshogyan kel a tészta, és ugyanannak a gyártónak a lisztje egyes napokon több vizet is felvesz mint máskor (gondolom két különböző napi gyártásból kikerülő liszt volt) a hűtős kelesztés viszonylag könnyeddé teszi a napi feladatokat, időbeosztást és a tervezhetőséget. 

Sütni hajnalban szoktam, amikor csak a rigók csivitelnek vidáman a kertben. Közben forró kávét iszom és lehunyt szemmel emlékezem a 14 évvel ezelőtti friss kenyér ízekre (mert ugye a glutén miatt ezeket én nem ehetem) beszívva a sütőből kiáramló forró kenyér illatot. Angie kutya a lábamnál ül és várja a család többi tagjának ébredését - remélve ő is kap egy falatot a langyos kenyér csücsökből melyre ráolvadt a vaj...

#akovaszosszekot

kenyer_mix.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro egészség kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://laurendilla.blog.hu/api/trackback/id/tr5714869522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása