KREATIV

Magamról: szívesen alkotok, legyen szó bármiről: akár textilfestésről, varrásról, foltvarrásról, kavicsfestésről, lekvár főzésről, vagy környezettudatos csomagolásról. Szóba jöhet még külön programként egy kis festék, sütés-főzés, mézeskalács készítés, újdonságok kipróbálása, kirándulás, és persze ötletbörze. Ez itt egy kreatív blog, hobbijaim bemutatása, leírások, ötletek, tippek és persze képek :) Ha bármi megtetszik a blogon és szeretnél magadnak egyet belőle vagy írnál nekem akkor erre a címre tedd! laurendilla@gmail.com

Laurendilla

laurendilla_ekszer_logo.jpg

Témakörök

Címkefelhő

Látogatóim

Forró csoki

2009.12.10. 13:58 :: Laurendilla

Az interneten rengeteg recept található, és van aki a kakaó port részesíti előnyben, van aki pedig az étcsokoládét. Bevallom én mindkettőt imádom - főleg mostanság a babavárás időszakában. Eddig nem kifejezetten voltam édes szájú de most szinte naponta jut eszembe, kókusz kocka, kókusz golyó, dobos szelet, isler, linzer, piskóta tekercs vagy csokoládés bármi. Persze ezek 90%-ban azért csak sóvárgás szintig jutnak el, mert ha mindenből befalnék egy kicsit - hát biztosan 1000 kiló lennék :))

Aztán ahogy a karácsonyi menühöz nézegettem új recepteket, kiötöltem hogy csinálok egy adag forró csokit. Nos hozzávalók:

fél liter tej, egy evőkanál kakaópor (ha lehet holland, és ne a cukrozott nyuszis) egy tábla étcsokoládé (a legjobb ha 70% vagy feletti a kakaó tartalma) egy friss vanília rúd vagy néhány csepp vanília esszencia, pici cukor (én egy vaníliás cukrot használtam, de ízlés dolga, van aki szirup édesen szereti.

A tejet egy edényben forrósítani kezdem, a vanília magját kikaparom és belerakom (a héjat is bele szoktam főzni a tejbe - aromásabb lesz) A kakaóport, vaníliás cukrot, egy gondolatnyi sót (tényleg csak egy icipicit) 2 evőkanál meleg tejjel elkeverem. A fekete csokit kis darabokra töröm (tej tűzről levesz!!!) és beledobom, kevergetem amig felolvad. Vissza a tűzre és mielőtt felforrna beleöntöm a cukros kakaó elegyet. Már készen is vagyunk :)) Aki szereti tejszínhabbal, fahéjjal, rummal, kardamommal vagy egy csipet csilivel bolondíthatja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://laurendilla.blog.hu/api/trackback/id/tr441588139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása