KREATIV

Magamról: szívesen alkotok, legyen szó bármiről: akár textilfestésről, varrásról, foltvarrásról, kavicsfestésről, lekvár főzésről, vagy környezettudatos csomagolásról. Szóba jöhet még külön programként egy kis festék, sütés-főzés, mézeskalács készítés, újdonságok kipróbálása, kirándulás, és persze ötletbörze. Ez itt egy kreatív blog, hobbijaim bemutatása, leírások, ötletek, tippek és persze képek :) Ha bármi megtetszik a blogon és szeretnél magadnak egyet belőle vagy írnál nekem akkor erre a címre tedd! laurendilla@gmail.com

Laurendilla

laurendilla_ekszer_logo.jpg

Témakörök

Címkefelhő

Látogatóim

Keleti Varázslat

2008.07.22. 11:30 :: Laurendilla

Egyszer valamikor nagyon régen, 2002-ben még egy krativ lap felhivására pályáztam néhány keleti hangulatú párnával. Persze nyerni csak tapasztalatot sikerült, de csináltam két nagyon elegáns fekete selyem párnát gyöngyházfehér apró kásagyöngyökkel kivarva. A megajándékozott nagyon örült neki, szóval nem veszett kárba az alkotás. A minta egyszerű, és nem is akartam csicsásra, telitettre mint általában a keleti motivumok, ezért a párnák inkább a laza, szellős minimal style vonalon "nyomulnak". A tervezéssel kezdődött a folyamat. A pályázatban nem volt semmiféle kitétel, ezért egy egyszerű mintát választottam.

Azóta eltelt jópár év, és most már máshogyan csinálnám meg a mintát is és a gyöngyök felvarrását is, de egy régi cd-re mentve a napokban találtam meg a képeket és gondoltam, hátha valaki kedvet kap egy kézzel, gyönggyel himzett párnához.

Aztán legyártottam a sablonokat, és szabókrétával előzetesen felskicceltem az előre méretre szabott párnahuzatra. Mivel a minta kézzel varrot gyöngyökből áll, először ezt kell megcsinálni, aztán jön egy plusz belső huzat ami összevarrásra kerül (majd) a fekete selyem huzattal, hogy a gyöngyfelvarrás egyrészt ne látszódjon a párnahuzat belső oldalán, másrészt ne sérüljön.

A keret és a minta felrajzolása után a gyöngyök felvarrása következett. Szerencsére nem volt bonyolult feladat, két dologra kell figyelni, 1 gyöngyvarró tűvel kell varrni, mert a sima tűk nem tudnak átbújni a gyöngyökön. 2 a cérna amivel felvarrjuk lehetőleg 100% műszál legyen, mert az jó erős és nem szakadnak le a gyöngyök a használattól.

A gyöngyök távolsága körülbelül fél centi, igy nem lett túl sűrű és nagyon mutatós. Az elkészült keret, ábra és egyéb minták kivarrása után felkerült a belső-hátsó oldal is, amiről (belső huzat - nálam) már fentebb irtam és szint-szinre forditva összevarjuk az oldalakat. Kiforditjuk és a párnára már csak néhány patentot (a gombokat nem szeretem) vagy szalagot varrunk a nyilás "bezárásához". Nagyobb párnáknál még a tépőzáras megoldást is jobban preferálom mint a gomblyuk készitését selyem anyagon. :D Nos, itt a két végeredmény, még párna - töltelék nélkül. Szerencsére nem sokáig árválkodtak igy.

Szólj hozzá!

Címkék: tutorial régi kelet varrás

A bejegyzés trackback címe:

https://laurendilla.blog.hu/api/trackback/id/tr37579678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása