KREATIV

Magamról: szívesen alkotok, legyen szó bármiről: akár textilfestésről, varrásról, foltvarrásról, kavicsfestésről, lekvár főzésről, vagy környezettudatos csomagolásról. Szóba jöhet még külön programként egy kis festék, sütés-főzés, mézeskalács készítés, újdonságok kipróbálása, kirándulás, és persze ötletbörze. Ez itt egy kreatív blog, hobbijaim bemutatása, leírások, ötletek, tippek és persze képek :) Ha bármi megtetszik a blogon és szeretnél magadnak egyet belőle vagy írnál nekem akkor erre a címre tedd! laurendilla@gmail.com

Laurendilla

Témakörök

Címkefelhő

Látogatóim

Kréta 2. nap

2008.10.01. 08:49 :: Laurendilla

Mivel még mindig esett az eső, kirándulásra alkalmatlan volt az idő. Úgy döntöttünk bemegyünk a fővárosba és szétnézünk. Az északi parton (középkréta) voltunk Panormo nevű kis faluban. Szándékosan nem a legnyüzsgőbbek közül választottunk - pihenni szerettünk volna elsősorban.

Szóval Héraklion 60km-re volt tűlünk ami kb. 1 óra autózás vagy buszozás. De mi inkább a buszos megoldást választottuk, mert nem volt helyismeretünk a szerpentines utakon és az év ezen időszakában ez volt az első eső (hehe, hát mikor máskor amikor végre nyaralnánk) a por ami lerakódott az úton ezzel az esővel "keveredve" olyan csúszós réteget képezett mint a tükörjég. Kis csapat verbuválódott tehát össze és együttes erővel felmászva az autópályára lestoppoltuk az irányban megfelelő buszjáratot. Mert ugye integetni kell a busznak, ami jó esetben megáll és legjobb esetben még el is visz. Mert általában sem egy tábla, sem egy buszmegálló, sem egy kiirás. Ez mondjuk jellemző az egész szigetre. Információ, tábla, pénztár nuku. Kosz, tömeg, lusta görögök mindenhol. :(( Mindegy, próbálok a szép helyekre és a jó élményekre koncentrálni. Sétáltunk a városban, Erőd, Morosini kút, Városháza, beültünk egy klassz kávézóba, mászkáltunk és kerestük a látványosságokat.

Az egyetlen fontos és klassz hely amit feltétlenül meg akartunk nézni a fővárosban az a Régészeti Múzeum. Pech! Zárva volt, egy éves felújitás miatt :(((( pedig itt van az összes fontos és értékes lelet amit a szigeten a régészek kiemeltek, megtaláltak. Pedig direkt kérdeztem itthon a Neckermannt, hogy ugye nyitva lesz. Persze, persze az mindig nyitva van - hangzott a válasz. Ez nagyon inkorrekt nekem, mert nem hiszem hogy nem tudtak az egy évig tartó felújitásról. Ok, ha már a Régészeti zárva irány Knosszosz és nézzük meg a Palotát. Igen ám, de a buszpályaudvar kész katasztrófa. Akkora mint egy tyúkól. Sőt hasonlóságok is mutatkoznak. Orditozás, kiabálás, rohangáló söfőrök és utasok, sehol egy menetrend, egy kiirás. Majd végre egy információs bódé(cska) és benne egy megtermett malacképű görög. A szitu:

- Jónapot! Négy jegyet szeretnék Knosszoszba, és meg tudná mondani hogy honnan indul a busz?

- öööö, nem jegy, ingyen, majd fizet busz Knosszosz. Nem tudni honnan megy, nem tudni mikor, majd szól hangosmondó vagy majd kiderül, vááárni, érti? vááárni, majd szól melyik busz mikor honnan.

Nna erre nem igazán tudtunk mint szólni, pislogtunk mint az a bizonyos hal a szatyorban és vártunk a hangosbemondóra. Ugye mondanom sem kell hogy az bizony elmaradt. Jött egy sofőr elorditotta magát, a busz digitális kijelzőjén megjelent a Knosszosz felirat a sorőr beült és inditott. Mi pedig felszálltunk és csak reménykedtünk a jószerencsénkben, hogy tényleg Knosszoszba visz minket.

A Palota nagyon tetszett, sok érdekességet tudtunk meg és jól kifáradtunk a romok körbejárása közben. Aztán vissza a kaotikus buszpályaudvarra és kb. 45 perces késéssel végre befutott a busz ami visszavitt minket Panormóba. Persze közben mi is orditozva kérdezősködve rohangáltuk körbe a buszpályaudvart hogy ugyan honnan indul majd vissza a buszunk. Aztán egy helyi megszánt minket és azt mondta álljunk csak meg itt mellette. Egyébként a hely ahol álltunk egy forgalom elől elzárt terült (fehér csikos feltestés) egy járdasziget és másik 15 parkoló busz mellett. Itt döntöttük el a buszozásból ennyi elég is volt.

1 komment

Címkék: kréta

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mammka · http://www.mammka.blogspot.com 2008.10.01. 11:50:37

Hát nem semmi a beszámolód!!!de nagyon élvezem a stílusodat! A fotókat is nagyon köszönöm,nekem,mint múzeumosnak ez külön élmény volt!!!!!